Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2149
Назва: TODOS as digital science-support environment to provide STEM-education
Автори: Shapovalov, Yevhenii B.
Shapovalov, Viktor B.
Zaselskyi, Volodymyr
Ключові слова: TODOS
science environment
educational environment
ontology
taxonomy
STEM-education
Дата публікації: 19-гру-2019
Видавництво: Видавничий центр Криворiзького державного педагогiчного унiверситету
Бібліографічний опис: Shapovalov Y. B. TODOS as digital science-support environment to provide STEM-education / Yevhenii B. Shapovalov, Viktor B. Shapovalov, Vladimir I. Zaselskiy // Педагогiка вищої та середньої школи. – 2019. – Випуск 52. – C. 89–104. – DOI : 10.31812/pedag.v52i0.3778
Серія/номер: Педагогiка вищої та середньої школи;52
Короткий огляд (реферат): The amount of scientific information has been growing exponentially. It became more complicated to process and systemize this amount of unstructured data. The approach to systematization of scientific information based on the ontological IT platform Transdisciplinary Ontological Dialogs of Object-Oriented Systems (TODOS) has many benefits. It has been proposed to select semantic characteristics of each work for their further introduction into the IT platform TODOS. An ontological graph with a ranking function for previous scientific research and for a system of selection of journals has been worked out. These systems provide high performance of information management of scientific information.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2149
ISSN: 2304-4470
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
089-104.pdfarticle2.33 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.