Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7630
Назва: Адаптивне по рівню потужності керування тяговим електроприводом рудничного електровозу у пуско-гальмівних режимах
Автори: Сафоненко, Дмитро Сергійович
Ключові слова: ДИНАМІЧНІ ПРОЦЕСИ
ТЯГОВИЙ КОМПЛЕКС
РУДНИЧНИЙ ЕЛЕКТРОВОЗ
МАТЕМАТИЧНЕ МОДЕЛЮВАННЯ
ОПТИМІЗАЦІЯ РЕЖИМІВ
Дата публікації: 2025
Бібліографічний опис: Сафоненко Д.С. Адаптивне по рівню потужності керування тяговим електроприводом рудничного електровозу у пуско-гальмівних режимах: кваліфікаційна робота бакалавра: 141 – Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка. Кривий Ріг, 2025. 49 с.
Короткий огляд (реферат): У першому розділі було зазначено, що тягові приводи постійного струму перестають відповідати сучасним експлуатаційним вимогам із таких причин: великі масогабаритні показники, низька надійність щітково-колекторного масогабаритні показники, низька надійність щітково-колекторного механізму, висока початкова вартість, зумовлена складністю виготовлення і великим вмістом кольорових металів. виготовлення та великим вмістом кольорових металів, значні експлуатаційні витрати. експлуатаційні витрати. Також можна сказати, що незважаючи на розвиток силової перетворювальної техніки переважна більшість рудничних електровозів оснащена реостатною системою управління. реостатною системою управління, а отже, існує значна перевитрата енергії. перевитрата енергії. Крім того, тягові електроприводи рудничних електровозів на базі колекторних машин можуть вважатися вибухобезпечними умовно, через іскріння в щітково-колекторному вузлі. У другому розділі показано, що завдяки бурхливому розвитку силової електроніки та мікропроцесорної техніки і мікропроцесорної техніки, що дає змогу реалізовувати найскладніші алгоритми керування, асинхронний частотно-регульований електропривод знаходить широке застосування в різних галузях промисловості, зокрема, і в електричній тязі. зокрема, і в електричній тязі. Асинхронний короткозамкнений двигун позбавлений головних недоліків притаманних колекторним машинам – наявності щітково-колекторного механізму, він простий за конструкцією і виготовленням, практично не потребує обслуговування, має приблизно на третину менші масу і габарити. Позитивний досвід впровадження АТД на промислових електровозах у нашій країні та за кордоном дає підставу вважати, що заміна тягових приводів з МПТ на приводи з АТД на рудникових електровозах дасть змогу підвищити експлуатаційні показники таких як: енергоспоживання, надійність, вибухобезпечність, масогабаритні показники та тягові характеристики. У третьому розділі відзначено, що найкраща якість регулювання безконтактними безконтактними електроприводами забезпечують алгоритми векторного керування, однак такі алгоритми не забезпечують інваріантність до зовнішніх і параметричних збурень. Нині розробляють нові алгоритми керування. Релейна система вибору стандартного вектора напруги статора (DTC) дає змогу регулювати електромагнітний момент двигуна зміною кута у, має підвищену швидкодію і низькою чутливістю до змін параметрів об'єкта керування. Однак така система не може забезпечити перерозподіл навантаження між тяговими двигунами в разі змін умов роботи рудничних електровозів, які мають випадковий характер. Отже, система векторного керування асинхронним частотно-регульованим тяговим електроприводом рудничних електровозів інваріантна до зовнішніх збурень і така, що розв'язує задачу розподілу навантаження між тяговими двигунами може бути побудована з використанням апарату нечіткої логіки.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/7630
Розташовується у зібраннях:2025

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
САФОНЕНКО_ЗЕЕМ22ск.pdf1.11 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.