Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5111
Назва: Антикризове державне управління: удосконалення понятійно-категоріального апарату та класифікація видів криз
Інші назви: Anti-crisis state administration: improvement of the conceptual and categorical apparatus and classification of crisis types
Автори: Буркова, Людмила Анатоліївна
Поросла, Поліна Вадимівна
Ключові слова: криза
види кризи
криза державного управління
антикризове управління
антикризове державне управління
Дата публікації: 2022
Видавництво: ДВНЗ "Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана"
Бібліографічний опис: Буркова Л.А., Поросла П.В. Антикризове державне управління: удосконалення понятійно-категоріального апарату та класифікація видів криз. Вчені записки КНЕУ. №29 (4), 2022, С.58-66. URL: https://drive.google.com/file/d/1VLTFPLDo9Mz5e-vFMKj6kqLSqRv2ixt3
Короткий огляд (реферат): З’ясовано за результатами проведеного дослідження, що у трактуванні поняття «криза» існує величезна кількість визначень, що вже вказує на складність у розумінні досліджуваного питання. Показано, що у літературі синонімом до по- няття «криза» досить часто використовують такі терміни, як «небезпека», «непе- редбачувані обставини», «надзвичайна ситуація», «лихо», що є недостатньо коре- ктним. Здебільшого дослідники характеризують кризу, розглядаючи її виникнення на рівні підприємства, пов’язуючи з впливом на регіон або галузь. Досліджено, що сутність кризи, різноманіття її проявів і характеристик знаходять відображення в класифікаціях кризи. При цьому серед науковців немає єдності поглядів ані щодо видів кризи, ані щодо її типів. Показано, що в питаннях класифікації, найбільш вдалим є поділ кризи на такі види: фінансова, економічна, соціальна, екологічна, корпоративна та репутаційна. Однак ця класифікація не ураховує кризи, що стосу- ється держави, а її ліквідація потребує залучення державних органів. Запропоно- вано класифікацію видів кризи розширити, доповнюючи її кризою державного управління та кризою політичною. Зауважено, що питанням дослідження видів кри- зи приділяється недостатньо уваги, а іноді у літературних джерелах ці поняття на- віть ототожнюються, що вважаємо недостатньо коректним. Встановлено, що су- часні дослідження поняття «криза державного управління» досить фрагментарні, а існуючі не повною мірою розкривають зміст. Уточнено, з урахуванням цього, що дефініцію категорії «криза державного управління». Показано, що в Україні уста- леність терміна «антикризове управління» відбулося з прийняттям Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом». Це сприяло розумінню дослідниками антикризового управління здебільшого як інстру- менту оздоровлення підприємства, що перебуває у процедурі банкрутства. Згодом науковці та практики багатьох країн застосування антикризового управління ви- ключно на рівні підприємства розширили й на інші сфери зокрема й на державне управління. Проаналізовано дослідження у сфері державного управління та визна- чено, що освітлення можливих антикризових технологій у державному управлінні є дещо поверховим. Здебільшого пропозиції зводяться до застосування системного підходу до управління державою, що характеризується зміною системи державно- го управління у цілому та кадровими зміни. Підтверджено, що категорію «антикри- зове державне управління» дослідники розглядають окремо два поняття: «антик- ризове управління» та «державне управління». Вважаємо це недостатньо коректним. Показано, що наявні визначення не повною мірою розкривають сутність досліджуваної категорії. Уточнено дефініцію категорії «антикризове державне управління».
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5111
Розташовується у зібраннях:Кафедра обліку, оподаткування, публічного управління та адміністрування



Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.