Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5015
Назва: Using mobile applications with augmented reality elements in the self-study process of prospective translators
Автори: Amelina, Svitlana M.
Tarasenko, Rostyslav O.
Semerikov, Serhiy O.
Shen, Liying
Ключові слова: mobile apps
augmented reality elements
language learning
translator
Дата публікації: 18-вер-2022
Видавництво: Academy of Cognitive and Natural Sciences
Бібліографічний опис: Amelina S. M. Using mobile applications with augmented reality elements in the self-study process of prospective translators / Svitlana M. Amelina, Rostyslav O. Tarasenko, Serhiy O. Semerikov, Liying Shen // Educational Technology Quarterly. – 2022. – Issue 4. – P. 263-275. – DOI : 10.55056/etq.51.
Короткий огляд (реферат): The paper deals with the use of mobile applications for language learning in the self-study process of prospective translators. A comparative analysis was made of some mobile language learning applications. The capabilities of mobile language learning applications are summarised, which include learning vocabulary grammar, pronunciation training, and practice listening and speaking. Particular attention is paid to interactive tasks and gamification of learning. An experiment was conducted with students using the Duolingo mobile app. The advantages of using mobile applications with augmented reality elements in the self-study process of future translators are identified. The main ones are interactivity, accessibility, individual schedules, and the ability to learn anytime, anywhere. There has been a significant increase in motivation to learn a foreign language independently thanks to mobile apps. It is proposed that mobile applications should only be seen as additional opportunities for independent and autonomous learning.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://acnsci.org/journal/index.php/etq/article/view/51
http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5015
ISSN: 2831-5332
Розташовується у зібраннях:Кафедра професійної та соціально-гуманітарної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ETQ_51_Amelina_et_al.pdf661.05 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.