Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4971
Назва: Software requirements engineering training: problematic questions
Автори: Striuk, Andrii M.
Semerikov, Serhiy O.
Shalatska, Hanna M.
Holiver, Vladyslav P.
Ключові слова: software requirements
software engineering training
software engineer competencies
Дата публікації: 19-січ-2022
Бібліографічний опис: Striuk A. M. Software requirements engineering training: problematic questions [Electronic resource] / Andrii M. Striuk, Serhiy O. Semerikov, Hanna M. Shalatska, Vladyslav P. Holiver // Proceedings of the 4th Workshop for Young Scientists in Computer Science & Software Engineering (CS&SE@SW 2021), Virtual Event, Kryvyi Rih, Ukraine, December 18, 2021 / Edited by : Arnold E. Kiv, Serhiy O. Semerikov, Vladimir N. Soloviev, Andrii M. Striuk // CEUR Workshop Proceedings. – 2022. – Vol. 3077. – P. 3-11. – Access mode : http://ceur-ws.org/Vol-3077/paper01.pdf
Короткий огляд (реферат): The key problems of training Requirement Engineering and the following ways to overcome the contradiction between the crucial role of Requirement Engineering in industrial software development and insufficient motivation to master it in the process of Software Engineering specialists professional training were identified based on a systematic research analysis on the formation of the ability of future software engineers to identify, classify and formulate software requirements: use of activity and constructivist approaches, game teaching methods in the process of modeling requirements; active involvement of stakeholders in identifying, formulating and verifying requirements at the beginning of the project and evaluating its results at the end; application of mobile technologies for training of geographically distributed work with requirements; implementation of interdisciplinary cross-cutting Software Engineering projects; involvement of students in real projects; stimulating the creation of interdisciplinary and age-old student project teams.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://ceur-ws.org/Vol-3077/paper01.pdf
http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4971
ISSN: 1613-0073
Розташовується у зібраннях:Кафедра професійної та соціально-гуманітарної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
paper01.pdf739.35 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.