Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4963
Назва: Conceptual Aspects of Interpreter Training Using Modern Simultaneous Interpretation Technologies
Автори: Tarasenko, Rostyslav O.
Amelina, Svitlana M.
Semerikov, Serhiy O.
Ключові слова: human-computer interaction
simultaneous interpreting, information technology training of interpreter
simultaneous interpreting, information technology training of interpreters
Дата публікації: 19-лис-2021
Бібліографічний опис: Tarasenko R. O. Conceptual Aspects of Interpreter Training Using Modern Simultaneous Interpretation Technologies [Electronic resource] / Rostyslav O. Tarasenko, Svitlana M. Amelina, Serhiy O. Semerikov // ICTERI 2021: ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer 2021 : Proceedings of the 17th International Conference on ICT in Education, Research and Industrial Applications. Integration, Harmonization and Knowledge Transfer. Volume I: Main Conference, PhD Symposium, and Posters. Kherson, Ukraine, September 28 - October 2, 2021 / Edited by : Vadim Ermolayev, David Esteban, Heinrich C. Mayr, Mykola Nikitchenko, Sergiy Bogomolov, Grygoriy Zholtkevych, Vitaliy Yakovyna, Aleksander Spivakovsky // CEUR Workshop Proceedings. – 2021. – Vol. 3013. – P. 239-252. – Access mode : http://ceur-ws.org/Vol-3013/20210239.pdf
Короткий огляд (реферат): The article deals with the implementation in universities of conceptual changes in interpreter training in the context of modern simultaneous interpretation technologies. The idea of human-computer interaction as an alternativeless symbiosis for achieving qualitatively new levels of organisation, implementation and efficiency in the simultaneous interpreting process is substantiated. The implementation of the concept of information technology training of interpreters in the content aspect provides for the expansion of their knowledge and skills in the application of information and communication technologies in the preparation and processing of simultaneous interpretation. The practical implementation of the concept in the form of formation of information and technological competence of a simultaneous interpreter is proposed. The ways of forming this competence are defined.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ceur-ws.org/Vol-3013/20210239.pdf
http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/4963
ISSN: 1613-0073
Розташовується у зібраннях:Кафедра професійної та соціально-гуманітарної освіти

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
20210239.pdf1.07 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.