Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2624
Назва: Prospects of using the augmented reality application in STEM-based Mathematics teaching
Автори: Kramarenko, Tetiana H.
Pylypenko, Olha S.
Zaselskyi, Volodymyr
Ключові слова: Augmented Reality
GeoGebra 3D Graphing Calculator
Geometry
Probability theory
STEM-competence
teaching methods of Mathematics
cloud technology in education
Дата публікації: 20-гру-2019
Видавництво: Видавничий центр Криворiзького державного педагогiчного унiверситету
Бібліографічний опис: Kramarenko T. H. Prospects of using the augmented reality application in STEM-based Mathematics teaching / Tetiana H. Kramarenko, Olha S. Pylypenko, Vladimir I. Zaselskiy // Educational Dimension. - 2019. - Issue 1 (53). - P. 199-218. - DOI : 10.31812/educdim.v53i1.3843
Короткий огляд (реферат): The purpose of the study is improving the methodology of teaching Mathematics using cloud technologies and augmented reality, analyzing the peculiarities of the augmented reality technology implementing in the educational process. Attention is paid to the study of adaptation of Augmented Reality technology implementing in teaching mathematical disciplines for students. The task of the study is to identify the problems requiring theoretical and experimental solutions. The object of the study is the process of teaching Mathematics in higher and secondary education institutions. The subject of the study is augmented reality technology in STEM-based Mathematics learning. In the result of the study an overview of modern augmented reality tools and their application practices was carried out. The peculiarities of the mobile application 3D Calculator with Augmented reality of Dynamic Mathematics GeoGebra system usage in Mathematics teaching are revealed.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2624
ISSN: 2708-4604
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
199-218.pdfarticle2.03 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.