Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2190
Назва: Prospects of using the augmented reality application in STEM-based Mathematics teaching
Автори: Kramarenko, Tetiana H.
Pylypenko, Olha S.
Zaselskyi, Volodymyr
Ключові слова: Augmented Reality
GeoGebra 3D Graphing Calculator
Geometry
Probability theory
STEM-competence
teaching methods of Mathematics
cloud technology in education
Дата публікації: 2020
Видавництво: Arnold E. Kiv, Mariya P. Shyshkina
Бібліографічний опис: Kramarenko T. H. Prospects of using the augmented reality application in STEM-based Mathematics teaching [Electronic resource] / Tetiana H. Kramarenko, Olha S. Pylypenko, Vladimir I. Zaselskiy // Augmented Reality in Education : Proceedings of the 2nd International Workshop (AREdu 2019), Kryvyi Rih, Ukraine, March 22, 2019 / Edited by : Arnold E. Kiv, Mariya P. Shyshkina. – P. 130-144. – (CEUR Workshop Proceedings (CEUR-WS.org), Vol. 2547). – Access mode : http://ceur-ws.org/Vol-2547/paper10.pdf
Серія/номер: CEUR Workshop Proceedings;2547
Короткий огляд (реферат): The purpose of the study is improving the methodology of teaching Mathematics using cloud technologies and augmented reality, analyzing the peculiarities of the augmented reality technology implementing in the educational process. Attention is paid to the study of adaptation of Augmented Reality technology implementing in teaching mathematical disciplines for students. The task of the study is to identify the problems requiring theoretical and experimental solutions. The object of the study is the process of teaching Mathematics in higher and secondary education institutions. The subject of the study is augmented reality technology in STEM-based Mathematics learning. In the result of the study an overview of modern augmented reality tools and their application practices was carried out. The peculiarities of the mobile application 3D Calculator with Augmented reality of Dynamic Mathematics GeoGebra system usage in Mathematics teaching are revealed.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://ceur-ws.org/Vol-2547/paper10.pdf
http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2190
ISSN: 1613-0073
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
paper10.pdfarticle1.48 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.