Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6572
Назва: | «Аналіз якісної експлуатації та функціонування систем освітлення автотранспортної техніки» |
Автори: | КОВТУНЕНКО, Сергій Миколайович |
Ключові слова: | автомобіль оптика автомобіля світлові приводи автомобіля комплекс досліджень налаштувань світлового пучка |
Дата публікації: | гру-2024 |
Короткий огляд (реферат): | З часом, навіть за умови дотримання всіх правил експлуатації та регулярного технічного обслуговування, оптичні властивості автомобільних освітлювальних приладів можуть значно погіршуватися. Розсіювачі, незалежно від матеріалу виготовлення, зазнають зношування внаслідок механічного впливу твердих часток і хімічного старіння під дією ультрафіолетового випромінювання. Це призводить до утворення мікротріщин, подряпин та поступового вигоряння барвників. У результаті змінюються прозорість і початковий колір розсіювачів, що негативно впливає на коефіцієнт пропускання світла. Крім того, надмірне нагрівання або значне забруднення освітлювальних елементів, особливо за тривалого функціонування автомобіля в нерухомому стані, може призвести до деформації розсіювачів. Наявність сколів і тріщин може викривляти колір світлового сигналу, ускладнюючи сприйняття основних кольорів і посилюючи ефект осліплення. Як правило, ці зміни стають помітними через чотири-п’ять років експлуатації автомобіля, хоча в окремих випадках вони можуть проявитися й раніше. Це значно знижує ефективність роботи освітлювальних приладів, а в автомобілях, що експлуатуються понад сім років, фари часто стають настільки слабкими, що водії змушені вдаватися до різних методів покращення їх характеристик. Серед популярних рішень власники обирають заміну ламп на ксенонові або світлодіодні джерела світла, встановлення проєкторних систем, полірування чи відновлення розсіювачів. Для деяких водіїв економічно вигідніше повністю замінити фари. Останнім часом на ринку з’явилося багато світлодіодних ламп, які можуть бути встановлені у фари головного світла та, за заявами виробників, відповідають високим стандартам світлорозподілу. Таким чином, дослідження параметрів світлорозподілу альтернативних джерел світла, а також доцільності їх встановлення у фари головної оптики, є надзвичайно важливим. Окрім цього, аналіз сучасних тенденцій у розвитку систем освітлення автомобілів сприятиме підвищенню компетентності фахівців у сфері автомобільного транспорту. Усе це визначає актуальність теми для проведення магістерського дослідження. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/6572 |
Розташовується у зібраннях: | 274 Автомобільний транспорт Кафедра автомобільного транспорту |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Ковтуненко С.М.pdf | 1.99 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.