Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5730
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Костюк, Іван Васильович | - |
dc.date.accessioned | 2025-01-07T08:55:06Z | - |
dc.date.available | 2025-01-07T08:55:06Z | - |
dc.date.issued | 2024-12-19 | - |
dc.identifier.citation | Костюк І. В. Дослідження та розробка ефективних методів утилізації відпрацьованої автомобільної техніки та електромобілів : кваліфікаційна робота ... магістра. Кривий Ріг, 2024. 60 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/5730 | - |
dc.description.abstract | На виробництво автомобілів споживається багато енергії та ресурсів, ще перш ніж вони потраплять до експлуатації. Виробництво автомобілів залишає гігантський слід, тому що такі матеріали, як сталь, гума, скло, пластик, фарби та багато іншого, повинні бути створені, перш ніж новий транспортний засіб буде готовий до запуску. Так само кінець терміну експлуатації автомобіля не означає закінчення його впливу на навколишнє середовище. Пластмаси, токсичні акумуляторні кислоти та інші продукти можуть залишатися в навколишньому середовищі. На щастя, сміттєзвалища стають набагато меншими, ніж це було в минулому. Приблизно три чверті сучасного середньостатистичного автомобіля, включаючи більшу частину сталевої рами, можна переробити. Витрати на виробництво, переробку та утилізацію для навколишнього середовища важко підрахувати кількісно, і вони значною мірою знаходяться поза контролем більшості споживачів. Також правда, що більша частина впливу автомобіля на навколишнє середовище, можливо, від 80 до 90 відсотків, буде зумовлена споживанням палива та викидами забруднювачів повітря та парникових газів, які, на думку кліматологів, спричиняють глобальне потепління. Все це обумовлює швидке зростання у останні роки ринку електромобілів, яке є обов’язковим для досягнення глобальних цілей щодо скорочення викидів парникових газів, покращення якості повітря в міських центрах і задоволення потреб споживачів, серед яких електромобілі стають все більш популярними. Однак зростання кількості електромобілів створює серйозну проблему для переробників при утилізації відходів наприкінці терміну служби. Тим не менш, відпрацьовані батареї також можуть представляти можливість для заробітку та зменшення шкоди довкіллю, оскільки виробникам потрібен доступ до стратегічних елементів і критичних матеріалів для ключових компонентів у виробництві електромобілів: перероблені літій-іонні батареї від електромобілів можуть стати цінним вторинним джерелом матеріалів. Важливим аспектом майбутнього розвитку промисловості та захисту довкілля стає розробка оптимальної схеми поводження з відходами, що утворюються від автотранспорту, у якого добігає кінця термін експлуатації. Для реалізації найбільш збалансованого підходу до утилізації розроблена схема має інтегрувати у собі економічний, екологічний, соціальний, логістичний та інші компоненти. | uk_UA |
dc.language.iso | uk | uk_UA |
dc.subject | рециклінг | uk_UA |
dc.subject | утилізація | uk_UA |
dc.subject | електромобіль | uk_UA |
dc.subject | відходи | uk_UA |
dc.title | Дослідження та розробка ефективних методів утилізації відпрацьованої автомобільної техніки та електромобілів | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |
local.submitter.email | dolina.oo@knu.edu.ua | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | 101 Екологія Кафедра геології та екології |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Костюк Іван.pdf | 1.26 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.