Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3512
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorMintii, Iryna-
dc.contributor.authorVakaliuk, Tetiana-
dc.contributor.authorIvanova, Svitlana-
dc.contributor.authorChernysh, Oksana-
dc.contributor.authorHryshchenko, Svitlana-
dc.contributor.authorГрищенко, Світлана Миколаївна-
dc.contributor.authorГрищенко, Светлана Николаевна-
dc.contributor.authorSemerikov, Serhii-
dc.contributor.authorСемеріков, Сергій Олексійович-
dc.contributor.authorСемериков, Сергей Алексеевич-
dc.date.accessioned2021-08-16T07:09:06Z-
dc.date.available2021-08-16T07:09:06Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationCurrent state and prospects of distance learning development in Ukraine / I. Mintii, T. Vakaliuk, S. Ivanova, O. Chernysh, S. Hryshchenko, S. Semerikov // CEUR Workshop Proceedings : 4th International Workshop on Augmented Reality in Education ; (Kryvyi Rih, 11 May 2021). – Kryvyi Rih, 2021. – Vol-2898. – P. 41–55. – Ref. : p. 53–55.uk_UA
dc.identifier.issn1613-0073-
dc.identifier.urihttp://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/3512-
dc.description.abstractThe article presents a thorough literature review and highlights the main stages in the development of distance learning in Ukraine. Moreover, the paper suggests the periodization of distance learning. Research data on distance learning peculiarities in Ukraine during and before the pandemic make it possible to outline the main problems faced by higher education institutions’ (HEIs) teachers and students. Therefore, the study emphasizes common problems, namely hardware/software issues, poor Internet connectivity, lack of students’ self-discipline and self-organization, absence of live communication, insufficient digital literacy skills etc. The paper analyzes the benefits of MOOCs that aim at digital competence development. It presents the results of students’ survey on qualitative changes in distance learning organization in 2020–2021 academic year compared to 2019–2020 academic year. The results prove that in current academic year, distance learning is better organized due to a sufficient structure of distance learning courses, the use of one platform for the whole educational institution, higher teachers’ digital competence, the use of various resources etc.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherCEUR Workshop Proceedingsuk_UA
dc.subjectdistance learninguk_UA
dc.subjectMOOCuk_UA
dc.subjectproblemsuk_UA
dc.subjectdigital competenceuk_UA
dc.titleCurrent state and prospects of distance learning development in Ukraineuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
local.submitter.emaillanabasca@gmail.comuk_UA
Розташовується у зібраннях:Кафедра професійної та соціально-гуманітарної освіти
Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Current state and prospects of distance.pdf447.47 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.