Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1773
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorZelensky, Aleksandr-
dc.contributor.authorLysenko, V. S.-
dc.date.accessioned2020-02-06T11:20:30Z-
dc.date.available2020-02-06T11:20:30Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn2414-9055-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31721/2414-9055.2016.2.2.4-
dc.identifier.urihttp://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/1773-
dc.description.abstractThe results and brief description of the developed software “Graf10”, which is used in the educational process, are presented. This software package is implemented in the programming language Visual C + + 2010 with the help of the open graphics library OpenGL. Special attention is given to perspective and orthographic projection, matrix projection and models, depth buffer management and overlay, lighting and shadows, textures, anti-aliasing and surface modeling. The article concentrates on mathematical basis of the tasks: multiplication, matrix transposition, the transition from one coordinate system to another, defining plane-given projection, etc. When working with curves and surfaces, authoring constructing Bezier curves and surfaces, polynomials in 2D and 3D graphics, and interpolating splines and Hermite splines, curves and surfaces based on B- spline are presented.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherВидавництво “CSITA”uk_UA
dc.subject3D-Graphicsuk_UA
dc.titleLearning system of the library opengl in 3D-Graphics usageuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
local.submitter.emaildspace_knu@knu.ed...uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Zelensky A. S.Learning system of the library opengl in 3D-Graphics usage.pdf965.23 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.