Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2145
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorBondarenko, Olga-
dc.contributor.authorPakhomova, Olena-
dc.contributor.authorZaselskyi, Volodymyr-
dc.date.accessioned2020-04-13T16:56:02Z-
dc.date.available2020-04-13T16:56:02Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationBondarenko Olga The use of cloud technologies when studying geography by higher school students / Olga Bondarenko, Olena Pakhomova, Vladimir Zaselskiy // Педагогiка вищої та середньої школи. – 2019. – Вип. 52. – C. 166–183. – DOI: 10.31812/pedag.v52i0.3800.uk_UA
dc.identifier.issn2304-4470-
dc.identifier.urihttp://ds.knu.edu.ua/jspui/handle/123456789/2145-
dc.description.abstractThe article is devoted to the topical issue of the cloud technologies implementation in educational process in general and when studying geography, in particular. The authors offer a selection of online services which can contribute to the effective acquisition of geographical knowledge in higher school. The publication describes such cloud technologies as Gapminder, DESA, Datawrapper.de, Time.Graphics, HP Reveal, MOZAIK education, Settera Online, Click-that-hood, Canva, Paint Instant. It is also made some theoretical generalization of their economic, technical, technological, didactic advantages and disadvantages. Visual examples of application are provided in the article. The authors make notice that in the long run the technologies under study should become a valuable educational tool of creation virtual information and education environments connected into common national, and then global, educational space.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherВидавничий центр Криворiзького державного педагогiчного унiверситетуuk_UA
dc.subjectcloud technologiesuk_UA
dc.subjectfuture teachersuk_UA
dc.subjecteducational institutionsuk_UA
dc.subjectaugmented reality technologiesuk_UA
dc.titleThe use of cloud technologies when studying geography by higher school studentsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
dc.identifier.doi10.31812/pedag.v52i0.3800-
local.submitter.emailsemerikov@ccjourn...uk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
The use of cloud technologies when studying geography by higher school students.pdfarticle2.9 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.